PDA

View Full Version : [Scriptje]Scopen zoals @ CoD

Wykiey
20/12/2010, 05:36 PM
Ja titel faalt een beetje... Weet iemand leuke naam ervoor, post 'm ook. Naja lees verder...

Omdat ik me wat meer bezig wil houden met SAMP scripting en het beter wil gaan kennen als eerst ga ik nu wat kleine dingen maken en hier posten. Gewoon leuk en kan er ook nog wat van leren. Nu een heel simpel stukje script...

Als je CoD kent, dan ken je vast ook wel de snipers. Dan moet je je adem inhouden om recht te richten. Dat heb ik met een heel klein simpel stukje script gemaakt. Als je richt gaat je beeld helemaal heen en weer, dan druk je op Alt (Shift doet het niet:() en richt je normaal. Twee min puntjes zijn dat je altijd nog recht richt en je oneindig lucht hebt.

Naja hier stukje script, ik kan tegen kritiek! Tips zijn altijd welkom. :P Ik verwacht niet dat je het gaat gebruiken, maar toch... :O

Boven aan.

#define RELEASED(%0) \
(((newkeys & (%0)) != (%0)) && ((oldkeys & (%0)) == (%0)))

#define HOLDING(%0) \
((newkeys & (%0)) == (%0))

En dan dit... :)

public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
new IsScoping[MAX_PLAYERS];
if (HOLDING(KEY_WALK) && IsScoping[playerid] == 1)
{
SetPlayerDrunkLevel(playerid,0);
IsScoping[playerid] = 2;
return 1;
}

if (RELEASED(KEY_WALK) && IsScoping[playerid] == 2)
{
SetPlayerDrunkLevel(playerid,20000);
IsScoping[playerid] = 1;
return 1;
}
if (HOLDING(128) && GetPlayerWeapon(playerid) == 34 && IsScoping[playerid] != 2)
{
IsScoping[playerid] = 1;
SetPlayerDrunkLevel(playerid,20000);
return 1;
}

if (RELEASED(128) && GetPlayerWeapon(playerid) == 34)
{
IsScoping[playerid] = 0;
SetPlayerDrunkLevel(playerid,0);
return 1;
}

return 1;
}

DVDK
20/12/2010, 05:58 PM
Erg goed bedacht! maar gaat dit niet buggen? :P

Wykiey
20/12/2010, 06:07 PM
Erg goed bedacht! maar gaat dit niet buggen? :P

Vroeg ik mee ook wel af eerst, ik dacht heel even dat ik een bug had, maar toen probeerde ik het nog een keer en het lukte me niet om het weer te laten buggen. Ik heb ook eerst messages erbij staan en daar zag ik ook niets raar bij.

Al heb je eens een keer het probleem dat je drunklevel niet weg gaat kan je het makkelijk weer weghalen met nog een keer te richten. Als het helemaal niet weg gaat faalt m'n scriptje. xD

Naja, ik heb geen bug gevonden, als iemand hem vindt, gewoon posten!

Trouwens, ik kan hem wel eens uitbreiden met dat je zuurstof. Maar dan moet ik een timer gaan gebruiken en ik geloof dat het beter is zo weinig mogelijk te gebruiken? Naja, simpel is wel oké.

Kwarde
20/12/2010, 08:17 PM
Grappig bedacht ^^ - Mag ik het zelf proberen te maken op mijn COD gamemode? (gamemodes -.-)
Zoja; bedankt, Zonee; ............... kzie nog wel XD

Whatever,

en ik geloof dat het beter is zo weinig mogelijk te gebruiken

Valt mee. Je server kan meestal wel wat aan hoor ^^

legodude
20/12/2010, 09:28 PM
origineel en erg goed voor een van je eerste scriptjes.
ik geloof niet dat ik het eerder heb gezien.

+1 voor de timer versie ;)

DVDK
20/12/2010, 10:23 PM
origineel en erg goed voor een van je eerste scriptjes.
ik geloof niet dat ik het eerder heb gezien.

+1 voor de timer versie ;)

Nee geen timer versie, niet echt nodig en verspilt toch alleen maar CPU.

Wykiey
23/12/2010, 07:09 AM
Grappig bedacht ^^ - Mag ik het zelf proberen te maken op mijn COD gamemode? (gamemodes -.-)
Zoja; bedankt, Zonee; ............... kzie nog wel XD

Whatever,

Valt mee. Je server kan meestal wel wat aan hoor ^^

Ja natuurlijk, je mag het idee gewoon zelf maken en misschien uitbreiden naar jouw wensen. Zo'n topic is niet alleen om even Copy + Paste te doen en het in je script te zetten, dan heb je ook geen originele GM. xD
Als je het niet gevraagd had, dan had ik het ook niet door gehad. :P

En over timer, ik denk dat het wel een beetje verspilling kan zijn voor zo'n klein mini scriptje. Je zou het misschien ergens anders beter voor kunnen gebruiken? Al denk je dat het niet uitmaakt voor je server, dan zou ik het gewoon erin maken.