|
|
#1 |
|
Little Clucker
![]() Join Date: Nov 2010
|
Hej. jag har gjort en server och ska köra den på Volt Host. Men något fuckar sig.
Det står Gamemode: Unknown Ingen funktion på servern över huvudtaget Man kan joina men fastnar vid starten Detta får jag upp i server logen [02:19:59]bind 108.60.148.116 Script[gamemodes/GM.amx]: Run time error 19: "File or function is not found" Om jag har fattat rätt så kan jag inte lägga till plugins någon stans eller kan jag det? Kan någon förklara för mig Hur jag ska göra för att servern ska fungera? |
|
|
|
|
#2 |
|
High-roller
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Join Date: Nov 2011
|
Har du rätt plugins?
För volt-host använder mac så det måste vara .so och inte .dll |
|
|
|
|
#3 |
|
Little Clucker
|
Jag använder .so filer men funkar inte ändå. har suttit här i 4 timmar snart och får ingen ihop det.
|
|
|
|
|
#4 |
|
High-roller
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Join Date: Nov 2011
|
Hmm, vilken version av samp är det på servern?
|
|
|
|
|
#5 |
|
Little Clucker
|
[Problemet löst]
Före: plugins sscanf streamer Efter: plugins sscanf.so streamer.so Hade glömt ".so" i slutet av Pluginsen. Men Men.. Man lär sig efter sina misstag! Tack endå
|
|
|
|
|
#6 |
|
Little Clucker
![]() Join Date: Jul 2012
|
Hahahaha Fail xD
" Run time error 19: "File or function is not found" Det står så oxå om man inte skriver vad det är för plugins Tillexempel du struntar i o skriva plugins fast du har dem i din "plugins" map. Och inte skriver det i server.cfg eller vad det heter ;P Är inte 100% säker men tror att det kan var så oxå
|
|
|
|
|
#7 |
|
Huge Clucker
![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2012
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Huge Clucker
![]() ![]() ![]() Join Date: Dec 2008
|
Tyckte det lät lite konstigt att de skulle använda sig utav Mac på serversidan, för det är inte direkt vanligt..
|
|
|
|
|
#9 |
|
Huge Clucker
![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2012
|
Dom har Linux. Använt Volt-Host förut.
|