PDA

View Full Version : [AJUDA][HELP] "error 075: input line too long (after substitutions)"

[THs]ShadoW
23/11/2012, 08:00 PM
Olá ! Postarei este tópico em 2 idiomas (Inglês e Português) para que a ajuda seja mais ampla e chegue mais rápido !

Bom, meu problema é o seguinte:

C:\Documents and Settings\Geral\Meus documentos\Downloads\samp03e_svr_R2_win32\pawno\GA NGS.pwn(405) : error 075: input line too long (after substitutions)

E a linha é:

/* ORGANIZAÇÔES NÃO GOVERNAMENTAIS */[/pwn]

Porém, se eu apagar esta linha, o erro se transfere para a linha anterior e assim por diante ...

C:\Documents and Settings\Geral\Meus documentos\Downloads\samp03e_svr_R2_win32\pawno\GA NGS.pwn(404) : error 075: input line too long (after substitutions)

Linha:

if(vehicleid == PCCCars[0] || vehicleid == PCCCars[1] || vehicleid == PCCCars[2] || vehicleid == PCCCars[3] || vehicleid == PCCCars[4] || vehicleid == PCCCars[5] || vehicleid == PCCCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != PCC) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é do PCC !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);

E assim vai .. Independente do tamanho da linha ...

Alguém consegue me ajudar ?

Obrigado !

English (Translate ******)

Hello! I'll post this topic in two languages ​​(English and Portuguese) for that aid is broader and come faster!

Well, my problem is as follows:

C:\Documents and Settings\Geral\Meus documentos\Downloads\samp03e_svr_R2_win32\pawno\GA NGS.pwn(405) : error 075: input line too long (after substitutions)

And the line is:

/* ORGANIZAÇÔES NÃO GOVERNAMENTAIS */

However, if I delete this line, the error moves to the previous line and so on ...

C:\Documents and Settings\Geral\Meus documentos\Downloads\samp03e_svr_R2_win32\pawno\GA NGS.pwn(404) : error 075: input line too long (after substitutions)

line:

if(vehicleid == PCCCars[0] || vehicleid == PCCCars[1] || vehicleid == PCCCars[2] || vehicleid == PCCCars[3] || vehicleid == PCCCars[4] || vehicleid == PCCCars[5] || vehicleid == PCCCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != PCC) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é do PCC !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);

And so it goes .. Regardless of the size of the line ...

Can anyone help me?

Thank you!

[D]ry[D]esert
23/11/2012, 08:04 PM
use strcat
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Strcat

[THs]ShadoW
23/11/2012, 08:06 PM
ry[D]esert;2237695']use strcat
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Strcat

How do I use this? Would you show me how? thank you

Azazelo
23/11/2012, 08:17 PM
try this:
stock IsCarForMe(vehicleid)
{
for(new i = 0; i <= 6; i++)
{
if(vehicleid == PCCCars[i]) return true;
}
return false;
}

if(IsCarForMe(vehicleid) && pDados[playerid][Organizacao] != PCC)
{
RemovePlayerFromVehicle(playerid);
return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é do PCC !");
}
}

[THs]ShadoW
23/11/2012, 08:19 PM
try this:
{
{
if(vehicleid == PCCCars[i]) return true;
}
return false;
}

if(IsCarForMe(vehicleid) && pDados[playerid][Organizacao] != PCC) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é do PCC !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
}

Ok, Trying

#Edit

And how I do it to other gangs too?

if(vehicleid == GrooveCars[0] || vehicleid == GrooveCars[1] || vehicleid == GrooveCars[2] || vehicleid == GrooveCars[3] || vehicleid == GrooveCars[4] || vehicleid == GrooveCars[5] || vehicleid == GrooveCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != GROOVE) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é da Groove Street !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == AztecaCars[0] || vehicleid == AztecaCars[1] || vehicleid == AztecaCars[2] || vehicleid == AztecaCars[3] || vehicleid == AztecaCars[4] || vehicleid == AztecaCars[5] || vehicleid == AztecaCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != AZTECAS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Aztecas !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == VagosCars[0] || vehicleid == VagosCars[1] || vehicleid == VagosCars[2] || vehicleid == VagosCars[3] || vehicleid == VagosCars[4] || vehicleid == VagosCars[5] || vehicleid == VagosCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != VAGOS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Vagos !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == BallaCars[0] || vehicleid == BallaCars[1] || vehicleid == BallaCars[2] || vehicleid == BallaCars[3] || vehicleid == BallaCars[4] || vehicleid == BallaCars[5] || vehicleid == BallaCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != BALLAS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Ballas !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);

Azazelo
23/11/2012, 08:22 PM
{
{
if(vehicleid == PCCCars[i]) return false;//swap this
}
return true;//swap this
}

If and only if you all gangs has 6 cars;

Im not sure about this code below :
stock IsCarForMe(vehicleid,gang[],max_car = 6)
{
for(new i = 0; i <= max_car; i++)
{
if(vehicleid == gang[i]) return false;//swap this
}
return true;//swap this
}
use
IsCarForMe(vehicleid,PCCCars)
let me know is it worked for all gangs.

[THs]ShadoW
23/11/2012, 08:26 PM
{
{
if(vehicleid == PCCCars[i]) return false;//swap this
}
return true;//swap this
}

I have one more question .. How to do it the other gangs too?

if(vehicleid == GrooveCars[0] || vehicleid == GrooveCars[1] || vehicleid == GrooveCars[2] || vehicleid == GrooveCars[3] || vehicleid == GrooveCars[4] || vehicleid == GrooveCars[5] || vehicleid == GrooveCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != GROOVE) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é da Groove Street !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == AztecaCars[0] || vehicleid == AztecaCars[1] || vehicleid == AztecaCars[2] || vehicleid == AztecaCars[3] || vehicleid == AztecaCars[4] || vehicleid == AztecaCars[5] || vehicleid == AztecaCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != AZTECAS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Aztecas !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == VagosCars[0] || vehicleid == VagosCars[1] || vehicleid == VagosCars[2] || vehicleid == VagosCars[3] || vehicleid == VagosCars[4] || vehicleid == VagosCars[5] || vehicleid == VagosCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != VAGOS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Vagos !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);
if(vehicleid == BallaCars[0] || vehicleid == BallaCars[1] || vehicleid == BallaCars[2] || vehicleid == BallaCars[3] || vehicleid == BallaCars[4] || vehicleid == BallaCars[5] || vehicleid == BallaCars[6] && pDados[playerid][Organizacao] != BALLAS) return SendClientMessage(playerid, -1, "Você não é dos Ballas !"), RemovePlayerFromVehicle(playerid);

Thanks for trying! Rep + :)

Azazelo
23/11/2012, 08:39 PM
Im not sure about this code below :
stock IsCarForMe(vehicleid,gang[],max_car = 6)
{
for(new i = 0; i <= max_car; i++)
{
if(vehicleid == gang[i]) return false;//swap this
}
return true;//swap this
}
use
IsCarForMe(vehicleid,PCCCars)
let me know is it worked for all gangs.
EDIT

[THs]ShadoW
23/11/2012, 08:53 PM
#EDIT

Thank you! It worked! Thanks for real! Some three days I was looking for solution!