SA-MP Forums

Go Back   SA-MP Forums > SA-MP Scripting and Plugins > Filterscripts

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20/07/2008, 10:22 AM   #1
Orpheus
Little Clucker
 
Join Date: May 2008
Posts: 42
Reputation: 0
Default Orph's skin selector

Hey This is my First filterscript, you've probably seen me around the forums, well anyway, I was asked by a mate to do a skin selector for his Roleplay server, so i came up with this, and it works a treat, and depending on if this is liked by people will depend on wether I edit it and make it better, already got ideas incase I do.

It uses menu's to select a skin, if i do a v2 then it will force you to the spawn screen, and then show the skins as you scroll through, but for now it is what it is, a simple menu system that covers all the skins,
Please don't remove the credits, this has taken AGES to do, so I would appreciate it if you didn't steal it and say you did it...

anyway here's the filterscript, it includes ALL 300 skins that don't crash the game ( 0 - 299)

http://pastebin.com/f9d91c8e

Features :
/skins to access the skins menu's
/setskin <playerid> <skin id> to set a players skin (Requires RCON ADMIN)
/SkinsReset <playerid> to allow a player to set their skin again (Requires RCON ADMIN)

Comments would be greatly appreciated, as would ideas for V2



Update:

V2 is on its way Features will include:
Setting the player to a virtual world whilst they select their skin,
Sending the player to a SPAWN select screen at their current location,
On player spawning after entering the aforementionned spawn screen, it will send the player BACK to the MAIN Virtual world ( that they came from ) and respawning the player with their new skin.

Current V2 process bug, unable to set weapons back to what the player entered the spawn screen with
Process to fix : Attempting everything I can, Wont release until its fixed.



Regards Orph.
Orpheus is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 10:49 AM   #2
cedryk_cedryk
Little Clucker
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 45
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

hmm... i dont trust that all 299 skins are working :P .. and if it does give us proofs..something like screenshots?

idk.. sa:mp team didn't fixed wrong skins... so i dont believe you yet
cedryk_cedryk is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 10:54 AM   #3
GiP_YossI
Big Clucker
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 129
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

LoL! all in menu?
Nice work dude
__________________

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
My site Soon
GiP_YossI is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 11:05 AM   #4
Orpheus
Little Clucker
 
Join Date: May 2008
Posts: 42
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

lol tested about 200 of them, the only unTESTED ones are the peds one cos i cba atm, will get round to it, try it, it all works.. and besides if there ARE errors tell me and i'll fix, i spent the last 3 days do this, so cut me some slack LMAO!

also, I can't screenie atm cos my samp is broken need to redownload LMAO, and busy scripting PM and stuff atm.. lol, when i'm finished theres no point anyway cos there is no garentee that i haven't just spanwed as another skin... so test it for yourself, I assure you it all works


Regards Orph.
Orpheus is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 12:03 PM   #5
cedryk_cedryk
Little Clucker
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 45
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

nice..this sounds good .. :P
cedryk_cedryk is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 12:46 PM   #6
Orpheus
Little Clucker
 
Join Date: May 2008
Posts: 42
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

Thanks for the comment, lol i wanted to give something back to the people :P! even tho i've not really used anyones scripts its all my own LMAO!
used some as reference etc lol to LEARN pawno, but my FS car system skinM system, and gamemode, and minigames are all mine

Regards Orph, looks like i'll be doing a v2 LMAO!
Orpheus is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 01:17 PM   #7
vovz
Big Clucker
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 86
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

Mirror Please!!!
vovz is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 02:10 PM   #8
cedryk_cedryk
Little Clucker
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 45
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

Mirrors :

skins.pwn
skins.amx
cedryk_cedryk is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 02:14 PM   #9
Yaheli_Faro
Huge Clucker
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 315
Reputation: 8
Default Re: Orph's skin selector

Nice job, must have taken ages...
Yaheli_Faro is offline   Reply With Quote
Old 20/07/2008, 04:06 PM   #10
Orpheus
Little Clucker
 
Join Date: May 2008
Posts: 42
Reputation: 0
Default Re: Orph's skin selector

**checks

15 hours roughly ( i got backups from my origional 1 to my newest( uploaded one)

The orgional link works, its just laggy due to the size of the script

Regards Orph

Glad you all like it

Edit : mis-spelt Link LMAO!
Orpheus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
[FilterScript] [FS] Easy Vehicle Selector MX_Master Filterscripts 12 08/11/2010 11:17 AM
were can i get a ped selector for my script johnathon956 Help Archive 8 23/01/2010 06:52 PM
Skin selector, little problem.. Hiphop Help Archive 3 08/09/2009 09:13 PM


All times are GMT. The time now is 05:18 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.